Stěhování do nového domova je vždy vzrušující krok, který znamená nový začátek, nové příležitosti a možnost zařídit si nový byt podle svých představ.
Většinou však stěhování způsobuje i velký stres. Ne nadarmo se říká, že je lepší dvakrát vyhořet než se jednou stěhovat. Níže najdete 10 účinných tipů, jak zvládnout stěhování bez zbytečného stresu.
Zavčasu si vyberte stěhovací firmu
Při shánění stěhovací firmy dost možná zjistíte, že je těžké si stěhování rezervovat v určitém termínu. Většina lidí se snaží zvládnout stěhování o víkendech, o prázdninách nebo o svátcích, což jim dává čas navíc. Tyto termíny bývají zabrané nadlouho dopředu.
Stěhovací firmu si nejdříve prověřte
Abyste se vyhnuli poškození vašeho nábytku nebo nemuseli platit příliš mnoho, vždy se předem informujte, jestli je firma pojištěna, a srovnejte si větší množství cenových nabídek. Zajímejte se také o recenze předchozích zákazníků.
Vytvořte si časový harmonogram
Stěhování je složitý proces, proto se ujistěte, že máte vše dopředu naplánováno. Abyste se vyhnuli stresu, vytvořte si seznam všeho, co musíte udělat, a promyslete si časovou osu. Stěhování, které si dnes objednáte, se odehraje až za několik týdnů, to ale neznamená, že byste měli vše nechat na poslední chvíli.
Zbavte se nepotřebných věcí
Pokud se předem zbavíte všech starých, nechtěných nebo zbytečných věcí, ušetříte nejen čas a stres, ale také peníze!Darováním, recyklací nebo vyhozením věcí, které nepotřebujete, snižujete množství věcí, které je nutné přestěhovat. Čím méně věcí máte, tím kratší dobu budete potřebovat na stěhování a tím levněji vás celá akce vyjde.
Vytvořte plán balení a začněte včas
Balení vždy trvá déle, než si myslíte, proto je lepší začít co nejdříve. Jakmile jste se zbavili všeho, co již nepotřebujete, nejlepší je začít balit zařízení místností, které používáte nejméně.
Následně v těchto místnostech uložte zabalené krabice i z ostatních částí bytu či domu, aby co nejméně překážely a nenarušovaly váš běžný život.
Krabice se zařízením podrobně popište
V průběhu času se vám často stane, že budete potřebovat některé již zabalené věci. Abyste nemuseli vybalovat kvůli jednomu mixéru 20 krabic s označením „kuchyně“, vždy si na každou krabici napište podrobný seznam věcí, které obsahuje.
Na balení používejte pevné krabice
Jedno z rizik při stěhování je, že se vám krabice se zabalenými věcmi cestou rozpadne. Vyhněte se proto umisťování těžkých předmětů do jedné větší krabice. Na těžší předměty je lepší použít samostatné malé krabice, zatímco do velkých krabic je lepší umístit lehčí předměty.
Pozor na důležité doklady a dokumenty
„Ukládejte všechny důležité dokumenty, jako jsou pasy, vysvědčení, závěti nebo doklady o pojištění, do jedné krabice nebo složky, abyste si k nim zajistili snadný přístup.“
Tato krabice by pak měla být umístěna někde, kde ji neztratíte. Může být také dobré pomocí skeneru vytvořit elektronické kopie důležitých dokumentů a uložit je na USB, abyste k nim měli vždy přístup.
Nechte si provést finální vyúčtování energií
Předtím než se odstěhujete, si nechte udělat finální vyúčtování u poskytovatelů energií a služeb.
Zabalte si krabičku poslední záchrany
Na den stěhování si nabalte nejdůležitější věci, které budete během stěhování potřebovat, jako jsou toaletní potřeby, nabíječky na telefon, lahve s vodou, potřebné doklady a peníze.