Stěhování trvá déle, než si většina lidí myslí. Často podceňujeme, kolik času a úsilí vyžaduje zabalení všech vašich věcí do krabic, aby bylo možné je přestěhovat. Samotné balení může být nejvíc vyčerpávající částí stěhování, jelikož ne každý má přirozené organizační schopnosti, nutné pro bezproblémové zvládnutí této činnosti.
Musíte chodit do práce, starat se o rodinu, a mezi tím vším často nenajdete dost času, abyste vše zvládli včas zabalit? Lidé často nemají se stěhováním tolik zkušeností a nedokážou realisticky odhadnout, kolik jim balení zabere času. Pojďme si nyní sestavit realistický časový rozvrh pro vaše nadcházející stěhování.
Příklad dvouměsíčního časového rozvrhu
• Týden 1-4:
o Udělejte si revizi, co budete brát sebou a čeho se před stěhováním zbavíte
o Získejte pevné krabice na balení
o Prodejte nebo darujte nepotřebné věci a nábytek
o Objednejte si stěhovací firmu
o Zabalte méně používané předměty
o Vyřiďte administrativní záležitost (odhlášení energií apod.)
• Týden 5-6:
o Získejte klíče od nového bydlení
o Závěrečné opravy, vymalování nového bytu/domu
o Sbalte vše kromě základních každodenních potřeb
o Vytvořte plány pro přepravu členů domácnosti (kde budou během stěhování děti, mazlíčci apod.)
o Zrušte/převeďte předplatné tisku apod.
• 7. týden:
o Zabalte všechny cestovní tašky
o Rozeberte nábytek
o Zabalte všechny zbývající věci
o Přesměrujte si poštu na novou adresu
• 8. týden:
o Naložte vaše věci do stěhovacího vozu
o Ukliďte dům,
o Zkontrolujte jestli jste naložili vše
o Předejte klíče
o Cestujte do nového domova
Dopřejte si alespoň dva měsíce, abyste si zarezervovali profesionální stěhovací firmu, sbalili veškerý svůj majetek a zařídili vše potřebné.
Buďte připraveni o týden dopředu
Na konec svého plánu si přidejte ještě týden navíc. Vždy byste měli mít časovou rezervu, protože může dojít k nejrůznějším zádrhelům a zpožděním. Například váš nový dům nebude včas připraven, nebo vám do příprav stěhování vlezou neodkladné pracovní povinnosti. Ať se stane cokoli, rezervujte si čas na řešení nejrůznějších problémů. Třídění věcí, rozhodování co prodat, darovat nebo vzít sebou, i samotné balení, to vše zabere čas. Pokud se vám času nedostává a můžete balit pouze po práci či o víkendech nebo pokud víte, že na efektivní balení nemáte talent, dejte si ještě týden navíc.
Stanovte si také lhůty pro vyřízení papírování a logistiky na cestu. Musíte uzavřít a doplatit svůj nájem nebo nákup domu, uvést byt do požadovaného stavu, získat klíče, ujistit se, že jste odhlásili energie a služby a stejně tak jste je přihlásili v místě vašeho nového bydliště. Nezapomeňte také nahlásit změnu bydliště na všech potřebných úřadech.